Onko yrityksesi taloushallinto ajan tasalla vai kuukauden jäljessä?

Onko yrityksesi taloushallinto ajan tasalla vai kuukauden jäljessä?


Enemmän aikaa yrityksen ydinliiketoimintaan, ehkä jopa lisää vapaa-aikaa ja taatusti vähemmän paperitöitä – siinä kolme painavaa syytä ottaa sähköinen taloushallinto käyttöön yrityksessäsi.

Julkaistu 21.03.2018

Vaikka sähköisestä taloushallinnosta on puhuttu paljon jo vuosia, iso osa yrityksistä kantaa edelleen kerran kuussa kuittimappeja tilitoimistoon. Sähköiseen taloushallintoon siirtyminen saattaa tuntua työläältä, mutta vaiva on paljon pienempi kuin mitä yrityksissä pelätään.

Tilitoimisto Pulkkinen suosittelee yrityksen sähköiseen taloushallintoon Finagon tarjoamaa Procountor-ohjelmistoa. Procountor on käytössä jo kymmenissä Pulkkisen asiakasyrityksissä ja sen käyttöönotto onnistuu helposti vaikka kesken tilikauden.

Ohjelmisto on nettiselaimella käytettävä pilvipalvelu, joten se on käytettävissä kaikkialla ajasta sekä paikasta riippumatta. Taloushallinnon asioita voi hoitaa yhtä näppärästi toimistolla, kotisohvalla tai vaikka etelän matkalla.

- Meidän tärkeimpänä tehtävänä on madaltaa yritysten kynnystä siirtyä sähköiseen taloushallintoon. Koska Procountor on selainpohjainen ohjelmisto, sen käyttöönotto ei vaadi edes ohjelman asentamista, Procountorin avainasiakaspäällikkö Matias Kietz kertoo.

- Meidän tärkeimpänä tehtävänä on madaltaa yritysten kynnystä siirtyä sähköiseen taloushallintoon, sanoo Procountorin avainasiakaspäällikkö Matias Kietz.
- Meidän tärkeimpänä tehtävänä on madaltaa yritysten kynnystä siirtyä sähköiseen taloushallintoon, sanoo Procountorin avainasiakaspäällikkö Matias Kietz.


Procountor-ohjelmiston avulla voi hoitaa mm. myyntilaskutuksen, ostolaskujen käsittelyn, reskontran, palkanlaskennan, kirjanpidon, yrityksen talouden seurannan ja sähköisen arkistoinnin. Samalla sopimuksella saa käyttöönsä myös mm. kattavat verkkolaskuyhteydet, tulostuspalvelun, skannauspalvelun, pankkiyhteydet sekä sähköiset viranomaisilmoitukset.

Sähköinen taloushallinto-ohjelmisto tarjoaa jatkuvasti reaaliaikaista tietoa yrityksen taloustilanteesta. Tämä auttaa johtamaan yritystä tässä hetkessä ja valmistautumaan muutoksiin hyvissä ajoin.

- Procountorin etuna on kattava raportointi, jonka avulla yritys voi yhdessä tilitoimiston kanssa arvioida yrityksen talouslukuja ja löytää ehkä myös ratkaisua odottavia kipukohtia, Kietz muistuttaa.

Ohjelmiston käyttäjät saavat käyttöönsä myös kolme mobiilisovellusta. Procountor Kuitit -sovelluksella voi ottaa ostokuiteista valokuvan, siirtää ne tietoineen järjestelmään ja suoraan kirjanpitoon. Sen jälkeen kuitin saakin heittää roskiin.

- Älypuhelimeen saatavalla Procountor Mini -sovelluksella voi lisäksi hyväksyä ostolaskuja sekä tehdä matka- ja kululaskuja. Tämä on etenkin liikkuville ihmisille valtava etu, Kietz toteaa.



"
Procountorin etuna on kattava raportointi, jonka avulla yritys voi yhdessä tilitoimiston kanssa arvioida yrityksen talouslukuja ja löytää ehkä myös ratkaisua odottavia kipukohtia


Minisovellus on maksuton ja Kuitit-sovellus maksaa 4,95€/kk rajattomalla kuittimäärällä. Kolmas sovellus on sisäänkirjautumista auttava Procountor Avain -sovellus.

Procountor-ratkaisu soveltuu erinomaisesti asiakasyrityksen ja tilitoimiston yhteiskäyttöön, jolloin sekä yritys että kirjanpitäjät pääsevät ajantasaisesti samoihin tietoihin.

- Yhteiskäytön avulla pystymme auttamaan asiakasta paremmin ja reagoimaan tarvittaessa nopeasti. Asiakkaalla on myös milloin tahansa ja missä tahansa mahdollisuus nähdä esimerkiksi yrityksensä talouden raportit ja tunnusluvut, Tilitoimisto Pulkkisen toimitusjohtaja Mika Pulkkinen kertoo.

Päivitykset sekä ylläpito sisältyvät Procountor-palveluun ja tukena on jatkuva maksuton asiakaspalvelu.

Kolme syytä siirtyä sähköiseen taloushallintoon:
  1. Taloushallinnon rutiinit hoituvat ajasta ja paikasta riippumatta.
  2. Saat reaaliaikaista tietoa yrityksesi taloustilanteesta ja aikaa vievä paperien käsittely jää pois.
  3. Varaudut tulorekisteriin. Palkkahallintoa koskeva tulorekisteri tulee voimaan 1.1.2019 ja lisää sähköisen ilmoittamisen vaatimuksia.

Käytännössä palkkatiedot on ilmoitettava heti maksutapahtuman jälkeen tulorekisteriin ja tämä tulee korvaamaan nykyiset palkanlaskennan vuosi-ilmoitukset. Finago on mukana tulorekisterin testausjärjestelmässä.

Pst! Saat merkittäviä etuja, jos teet päätöksen siirtyä sähköiseen taloushallintoon 30.6.2018 mennessä. Kysy lisää!

Ota yhteyttä tai pyydä tarjous!

Mitkä palveluistanne kiinnostavat sinua erityisesti? Ota yhteyttä tai pyydä tarjous. Vastaamme sinulle mahdollisimman nopeasti.

Ota yhteyttä Pyydä tarjous