Hurmoksella menestykseen – osaava tilitoimisto viestintätoimiston kumppanina

Hurmoksella menestykseen – osaava tilitoimisto viestintätoimiston kumppanina


Viestintätoimisto St. Hurmos tekee strategiseen viestintään perustuvaa sisältö- ja digimarkkinointia asiakasyritystensä liiketoiminnan tavoitteiden edistämiseksi ja saavuttamiseksi. Yrityksen perustamisen jälkeen, vuonna 2006, osakkaat marssivat tuoreen yrittäjä Mika Pulkkisen juttusille. Siitä alkoi kumppanuus Tilitoimisto Pulkkisen kanssa.

Julkaistu 05.05.2022

Hurmoksen ja Tilitoimisto Pulkkisen toiminnan ydin on hyvin samankaltainen: molemmat yritykset tuottavat asiakasyritykselle tärkeän tukitoiminnon, jotta asiakkaalla on mahdollisuus keskittyä oman liiketoiminnan ydinosaamiseen.

Strateginen viestintä kytkeytyy vahvasti asiakkaan liiketoiminnan vahvuuksien esilletuomiseen viestinnän keinoilla.

– Strateginen puoli tarkoittaa sitä, että me tutustumme syvällisesti asiakkaan liiketoimintastrategiaan ja laadimme sen pohjalta esimerkiksi viestinnän sisältöstrategian. Viestintä taas on konkreettisia tekoja kuten sisällöntuotantoa tai graafista suunnittelua sisältöstrategian pohjalta, yrityksen toimitusjohtaja Johannes Kuutsa kertoo.


Tilitoimisto Pulkkinen asian ytimessä


Hurmos haluaa myös omassa liiketoiminnassaan keskittyä viestintätoimiston ydinosaamiseen ja on alusta asti antanut Tilitoimisto Pulkkisen hoitaa yrityksen kirjanpidon ja myöhemmin kaikki taloushallintoon liittyvät asiat.

– Nuorina yrittäjinä otimme yhteyttä Mikaan (Pulkkinen), joka oli vastikään perustanut oman yrityksensä. Yrityksen kasvaessa Mikan neuvot ja tuki ovat olleet arvokas apu. Hurmoksen taloushallintopaletti on kasvanut luonnollisesti yrityksen kasvun myötä. Kirjanpidon lisäksi mukaan on tullut muun muassa palkkahallinto ja veroneuvontaa.

Johannes Kuutsa ja toinen pääosakas Sami Nygård tekivät Hurmoksessa pitkään töitä kahdestaan. Kasvua on tullut riskittömästi ja luontevasti. Tällä hetkellä viestintätoimistossa työskentelee kuusi viestinnän ammattilaista.

Yrittäjät kiittelevät sitä, että molempien yritysten kasvaessa palvelu on kuitenkin pysynyt henkilökohtaisena.

– Tilitoimisto Pulkkiselta saa henkilökohtaista palvelua ja yrityksen sisällä on riittävästi asiantuntemusta. Hurmokselle nimetty kirjanpitäjä on välillä vaihtunut, mutta vaihdoksista on aina ilmoitettu ja kerrottu uuden henkilön nimi. Työn laatuun on voinut aina luottaa, Johannes Kuutsa kiittelee tilitoimiston proaktiivista otetta.

Taloushallintoon liittyvät uudistukset Hurmoksessa ovat tapahtuneet pääosin Tilitoimisto Pulkkisen aloitteesta.

– Meidän ei tarvitse seurata taloushallintoalan kehitystä ja olla täysin valveilla esimerkiksi jokaisesta pienestä lakimuutoksesta. Voimme luottaa siihen, että Pulkkisella seurataan muutoksia ja he huolehtivat, että me tiedämme asioista riittävällä tasolla. Tilitoimisto Pulkkisella on valtavasti kokemusta ja hiljaista tietoa laajan asiakasyrittäjäverkoston kautta, Kuutsa kertoo.

Viestintätoimisto St. Hurmos tekee strategiseen viestintään perustuvaa sisältö- ja digimarkkinointia. Vasemmalla toimitusjohtaja Johannes Kuutsa ja oikealla toinen pääosakas Sami Nygård.
Viestintätoimisto St. Hurmos tekee strategiseen viestintään perustuvaa sisältö- ja digimarkkinointia. Vasemmalla toimitusjohtaja Johannes Kuutsa ja oikealla toinen pääosakas Sami Nygård.


Pikavoittojen sijaan työvoittoja


Hurmos ja Tilitoimisto Pulkkinen ovat käyneet reilun 15 vuoden aikana läpi omaa kasvutarinaansa. Yhdistäviä tekijöitä löytyy.
Yritykset uskovat yhteistyöhön, kumppanuuteen ja luottamukseen.

– Syvällisen yhteistyön tasolla Hurmos huolehtii kokonaisvaltaisesti asiakkaan markkinoinnista ja viestinnästä. Viestintä kytkeytyy vahvasti asiakkaan liiketoiminnan vahvuuksien esilletuomiseen, Sami Nygård sanoo.

Hurmoksella on pitkäaikaisia asiakkuuksia, jotka ovat uskoneet markkinointinsa viestintätoimiston käsiin. Mikä on Hurmoksen avain luottamuksen syntyyn ja pitkään yhteistyöhön?

– Omasta maineesta täytyy pitää hyvää huolta. Työn jäljen pitää olla laadukasta. Työssämme pitää myös näkyä se, miten työ määrätietoisesti ja sitkeästi edistää asiakkaan liiketoiminnan tavoitteiden toteutumista. Asiakassuhde syvenee luontevaksi kumppanuudeksi siinä vaiheessa, kun tehty työ alkaa tuottaa hedelmää ja tulokset näkyä, Johannes Kuutsa kertoo.

Strateginen viestintä vaatii pitkäjänteistä työtä. Kuutsan mukaan mainosalaa vaivaa se, että osa alan toimijoista lupaa liian löysästi yrityksille pikavoittoja kampanjoinnin avulla. Hurmos lupaa pikavoittojen sijaan työvoittoja.

– Arvokkain asia yritykselle on kestävälle pohjalle rakennettu brändi. Kestävää brändiä voi viestinnän avulla rakentaa vain strategisesti ja pitkäjänteisesti. Brändin arvoa on vaikea mitata, ehkä siksi sen arvo on mittaamaton, Kuutsa filosofoi.


Procountor apuna talouden seurannassa ja budjetoinnissa


Tilitoimisto Pulkkisen suosituksesta Hurmos vaihtoi taloushallinnon ohjelmistonsa Procountoriin. Sitä ennen kokemuksia oli kertynyt kahdesta muusta taloushallinnon ohjelmistosta.

Procountor saa Hurmoksen kaksikolta kehuja. Ohjelma on helppokäyttöinen ja toimii selainpohjaisena missä vain. Hurmos hoitaa laskutuksen itse Procountorin kautta, mutta muuten taloushallinnon asiat hoituvat tilitoimiston kautta. Pulkkiselta muistutellaan, jos myyntilaskut ovat myöhässä tai kuitteja uupuu.

– Laskutus on ollut toistaiseksi helpoin tehdä itse, mutta muuten haluamme hyödyntää mahdollisimman paljon tilitoimiston asiantuntemusta. Näin meille jää aikaa keskittyä olennaiseen, Sami Nygård kertoo.

Hurmoksen toimitusjohtaja seuraa yrityksen lukuja Procountorin kautta.

– Sieltä näkee reaaliaikaiset raportit tuloista ja menoista. Procountorin kautta on myös helppo tehdä ennusteet ja hyödyntää lukuja seuraavan vuoden budjetoinnissa, Johannes Kuutsa kertoo.

Ota yhteyttä tai pyydä tarjous!

Mitkä palveluistamme kiinnostavat sinua erityisesti? Ota yhteyttä tai pyydä tarjous. Vastaamme sinulle mahdollisimman nopeasti.

Ota yhteyttä Pyydä tarjous