Vilka är ekonomiassistentens arbetsuppgifter?
En utomstående ekonomiassistent sköter de uppgifter som specificerats utifrån företagets behov. Ekonomiassistenten kan ha hand om bland annat följande:
- Försäljningsreskontra och försäljningsfakturering
- Inköpsreskontra
- Behandling av inköpsfakturor
- Följning av penningrörelsen och betalningspåminnelser
- Meddelanden till myndigheter
- Upprättande av rapporter
- Sköta ärenden och schemalägga uppgifter på ett proaktivt sätt
När passar tjänsten ekonomiassistent?
När ett företag vill ge över företagets ekonomiförvaltning till ett proffs. Tjänsten passar särskilt de företag som behöver en deltidsanställd för ekonomiförvaltningen. En utomstående ekonomiassistent kan hjälpa även större företags ekonomiavdelning vid brådska eller under semestrar.
Vi anpassar ekonomiassistentens roll till företagets behov. Vi har ett nyckelfärdigt paket eller skräddarsyr tjänsten och säkerställer att bokföringen sköts på ett rätt och riktigt sätt och lagenligt. Pulkkinens arbetsrutiner genererar också mer effektivitet i företaget.
"
Tjänsten ekonomiassistent skräddarsys för företaget
Du kan lita på att ekonomiassistenten har hand om rutinerna för företaget, och dessutom är ekonomiassistenten trevlig att kommunicera med. Din ekonomiförvaltning är i händerna på en stabil bokföringsbyrå, och allt rullar på även under semestrar och andra förändringar.
Detta gör att du kan fokusera på kunderna och annat i din affärsverksamhet, eftersom du inte behöver avsätta tid för rutiner.
Fördelar med en utomstående ekonomiassistent:
- Frigör på ett kostnadseffektivt sätt företagets personalresurser för produktivt arbete
- Det blir enklare att budgetera för ekonomiförvaltningen
- Har koll på och påminner om tidsfrister
- Rutinarbetet löper effektivt och med enhetliga processer av jämn kvalitet
Intresserad?
Kontakta oss, så bokar vi in ett möte och sätter oss för en pratstund och fastställer ekonomiassistentens roll och ansvar utifrån företagets behov. Se våra
kontaktuppgifter!