Näkömestarin toimitusjohtajan Ville Koivukosken tehtävänä on mahdollistaa, että kaikki yrityksen työntekijät voivat tehdä työnsä hyvin. Yrittäjän roolin lisäksi Koivukoski tekee myös asiakastyötä. Takana on vahva 30 vuoden kokemus alalta.
Näkömestarin toimitusjohtajan Ville Koivukosken tehtävänä on mahdollistaa, että kaikki yrityksen työntekijät voivat tehdä työnsä hyvin. Yrittäjän roolin lisäksi Koivukoski tekee myös asiakastyötä. Takana on vahva 30 vuoden kokemus alalta.

Näkömestari pitää katseen kunnossa - Pulkkinen hoitaa palkanlaskennan ja taloushallinnon


Kiireetön palvelu ja asiakkaiden näköinen valikoima auttavat Kokkolassa ja Kaustisella toimivaa Näkömestaria menestymään kilpaillulla alalla. Yrityksen palkanlaskenta ja taloushallinto on Tilitoimisto Pulkkisen vastuulla, jolloin Näkömestarin tiimi voi keskittyä asiakkaidensa hyvään näkemiseen ja hyvältä näyttämiseen upeiden lasien avulla.

Julkaistu 01.03.2019

- Yksityisliikkeenä meillä ei ole rasitteena ketjuohjausta, joten voidaan rakentaa kehys- ja aurinkolasivalikoima meidän asiakkaiden toiveiden mukaan. Uskalletaan tarjota myös massasta poikkeavia tuotteita ja kiireetön palvelu on aina meidän prioriteetti numero yksi, Näkömestarin toimitusjohtaja Ville Koivukoski kertoo.

Näkömestari on täyden palvelun optikkoliike, jossa työskentelee reilut 10 ihmistä. Yhteistyön kautta yrityksellä on käytettävissä myös kolme silmälääkäriä.

Jokaisen asiakkaan kanssa halutaan luoda pitkäaikainen asiakassuhde, jossa pidetään huolta ihmisen hyvästä näkemisestä. Siksi Koivukoski muistuttaakin, että jokaisen olisi syytä teettää perusnäöntutkimus 2-3 vuoden välein.

- Ei ole turhaa näöntarkastusta, eikä tarkastus aina päädy siihen, että jotain pitäisi ostaa. Tarkastukset ovat silmän perusterveyden ylläpitoa ja seurantaa. Etenkin iän mukaan näössä tulee usein muutoksia. Ikävät muutokset on parempi huomata aikaisin, ettei jouduta tilanteeseen, johon ei voi enää vaikuttaa.

Hyvä näkeminen auttaa työssäjaksamista ja parantaa työn laatua


Yksityisasiakkuuksien lisäksi Näkömestari tekee yhteistyötä yritysten kanssa. Alueen teollisuustoimijat tarvitsevat usein työntekijöilleen omilla vahvuuksilla varustettuja työsuojalaseja. Toimistotyöläisille puolestaan hankitaan erityistyölaseja esimerkiksi näyttöpäätetyöskentelyyn.

- Parhaimmillaan yritysten kanssa tehdään yhteistyötä sanan oikeassa merkityksessä, jolloin molemmat yritykset voivat tarjota toiselle uusia mahdollisuuksia ja palveluita. Se on yritystoiminnassa parasta, vaikka tietenkin pitää puhua myös tuotteista, palveluista ja rahasta, Koivukoski toteaa.

Näkömestarin silmälasivalikoima on koottu itsenäisesti asiakaskunnan toiveiden mukaan.
Näkömestarin silmälasivalikoima on koottu itsenäisesti asiakaskunnan toiveiden mukaan.

Jokainen yritysyhteistyö suunnitellaan työntekijöiden ja työnantajan tarpeiden mukaan.

- Optoergonomian parantaminen on tärkeä osa työergonomiaa. Kun työntekijä näkee hyvin, työskentely on helpompaa, miellyttävämpää ja myös tehokkaampaa. Hyvän näkemisen avulla virheitäkin syntyy vähemmän ja työn laatu on parempaa, Koivukoski summaa.

Hän antaa työfysioterapeuteille ja työterveyshuollolle ison kiitoksen siitä, että näkeminen ymmärretään nykyään merkittäväksi osaksi työhyvinvointia ja työergonomiaa.

Myös Näkömestarin omat optikot voivat jalkautua työpaikoille kartoittamaan näköolosuhteita.

- Työntekijöiden näkemistä voidaan parantaa monella tapaa. Yritykselle voidaan tehdä seulaluontoinen selvitys, jossa kartoitetaan ketkä työntekijöistä tarvitsevat jatkotutkimuksia. Tällä tavalla voidaan käydä tehokkaasti läpi isokin henkilökunta ja kohdistaa näöntutkimukset sekä optikon ja silmälääkärin palvelut niitä tarvitseville, Koivukoski kertoo.

Ulkoistettu palkanlaskenta auttaa Näkömestaria keskittymään oleelliseen


Tilitoimisto Pulkkinen hoitaa Näkömestarin kirjanpidon ja yrityksen palkanlaskennan. Näkömestari aloitti Pulkkisen kanssa yhteistyön reilut puoli vuotta sitten. Yhteistyö on suunniteltu molempien vahvuuksien mukaan. Pulkkinen hoitaa talous- ja palkkahallinnon, Näkömestari auttaa Pulkkisen tiimiä hyvässä näkemisessä.

- Yhteistyö rakentui mahdottoman hienosti, tätä yritystoiminta on parhaimmillaan! Meillä oli sähköinen taloushallinto käytössä jo aiemminkin, mutta nyt sekin palvelu modernisoitui ja muotoutui paremmin meidän tarpeisiin, Koivukoski kertoo.

Tilitoimiston vaihto sujui mutkattomasti ja henkilökemiat toimivat hyvin yhteen heti ensimmäisistä neuvotteluista lähtien.

- Meille on tärkeää, että uusi yhteistyökumppani on helposti lähestyttävä ja tarvittaessa avun saa nopeasti. Siitä ollaan tykätty, että Mikalle voi aina soittaa. Hän on helposti tavoitettavissa ja aina valmiina auttamaan, Koivukoski toteaa.

Yrityksen palkkahallinto oli jo aiemminkin ulkoistettu ja siirtyi tilitoimiston vaihdon myötä Pulkkiselle. Palkanlaskennan ulkoistaminen on helpottanut Näkömestarin tiimin arkea ja auttanut keskittymään omaan ydinosaamiseen.

- Palkka-asiat on äärettömän tärkeää hoitaa ajallaan ja sovitusti. Tehdystä työstä pitää saada palkka kerralla oikein. Palkkahallinnossa tulee kuitenkin koko ajan muutoksia, joten tilitoimiston väen on helpompi pysyä kaikista viranomaispäätöksistä ja uudistuksista kärryillä, Koivukoski sanoo.

Näkömestari tekee koko Tilitoimisto Pulkkisen henkilökunnalle näöntarkastuksen. Tanja Björndahl ja Paula Thoden saivat jo uudet silmälasit, joilla näkee tehdä töitä paremmin.
Näkömestari tekee koko Tilitoimisto Pulkkisen henkilökunnalle näöntarkastuksen. Tanja Björndahl ja Paula Thoden saivat jo uudet silmälasit, joilla näkee tehdä töitä paremmin.

Uusin silmälasein palkanlaskenta ja kirjanpito kuntoon


Näkömestarin tiimi tekee Tilitoimisto Pulkkisen kaikille työntekijöille näöntarkastuksen ja lisäksi tilitoimistossa tehtiin näköolosuhteiden kartoitus. Kirjanpitäjällä Paula Thodenilla oli aiemmin näön kanssa ongelmia ja päänsärkyjä, joihin hän sai nyt avun.

- Kävin syksyllä eri yrityksessä tarkistuttamassa näön, mutta sopivia kehyksiä ei löytynyt. Tarkistutin näköni uudestaan, kun meille tarjoutui mahdollisuus käydä Näkömestarilla. Näkö oli sen verran muuttunut, että lasit vaihdettiin tarkemmiksi. Näyttöpäätetyössä on tärkeää, että silmälasit ovat tarpeeksi tarkat. Edellisissä laseissa oli ollut vähän ehkä liikaa miinusta. Löysin myös sopivat kehykset ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen, Thoden kertoo.

Pulkkisen toinen kirjanpitäjä Tanja Björndahl sai myös uudet lasit näöntarkastuksen jälkeen.

- Vanhat lasini eivät enää riittäneet, joten kerroin heti haluavani vahvemmat lasit. Sain todella mahtavaa asiakaspalvelua! Kävin muutaman kerran säätämässä kehyksiä ja sain palvelua nopeasti. Plussaa annan myös mukavista työntekijöistä ja ruotsinkielisyydestä, Björndahl kiittelee.

Ota yhteyttä tai pyydä tarjous!

Mitkä palveluistanne kiinnostavat sinua erityisesti? Ota yhteyttä tai pyydä tarjous. Vastaamme sinulle mahdollisimman nopeasti.

Ota yhteyttä Pyydä tarjous